עמוד נחום תקום – יתרונות ושימושים

עמוד נחום תקום, או בשמו המוכר יותר, עמוד גמיש, הינו אביזר בטיחות שנועד לסמן ולתחום אזור מסוים. העמודים הגמישים עשויים כמובן חומר גמיש (חומר תרומפלסטי) שהוא עמיד בדריסה. ישנו מגוון רחב של עמודי נחום תקום וההבדל ביניהם בדרך כלל הוא בגובה של העמוד, בחומר שממנו הוא עשוי ובצבע שלו.

סוגי עמודי נחום תקום

איפה כדאי לנו להשתמש בעמוד נחום תקום?

ובכן, יש מספר רב של מקומות שבהם שנוכל להשתמש בעמוד נחום תקום. כפי שאמרנו קודם, מטרתם של עמודים גמישים היא לתחום אזור מסוים. אז הנה כמה מקומות בהם כדאי להשתמש בעמוד גמיש:

 

  1. תיחום חנייה לרכב דו גלגלי – המון פעמים באזור של חנייה לרכב דו גלגלי, נמצא רק שילוט המורה על כך שהחנייה מותרת אך ורק לרכב דו גלגלי. אך מה מונע בצורה פיזית מנהג להחנות את הטויוטה שלו באותה חנייה? שום דבר ולצערנו זה קורה לא מעט פעמים. לכן, עמוד נחום תקום, במקרה כזה של תיחום חנייה לאופנועים, הוא הפתרון האידיאלי. הוא גם מונע מרכבים להחנות שם (במקרה או בטעות), וגם במידה ורוכב האופנוע בטעות יפגע בעמוד עם רגליו החשופות, לא יקרה לו כל נזק מכיוון ומדובר בעמוד גמיש (בניגוד לעמודי חסימה מברזל שכמובן יגרום לרוכב האופנוע נזק במידה ויפגע בו עם רגליו).
  2. סימון שבילים להולכי רגל – במפעלים או מרכזים לוגיסטיים גדולים, באזורים בהם יש תנועה של הולכי רגל וגם תנועה של מלגזות ורכבים אחרים, חשוב מאוד לדאוג להולכי הרגל שיוכלו ללכת בבטחה בלי סכנה. הפתרון לכך הוא סימון שביל להולכי רגל בעזרת עמודי נחום תקום. בנוסף, ניתן להתקין על עמו שילוט מודולארי המורה על שביל להולכי רגל בלבד.
  3. חסימת אזור מסוים בחניון – בחניונים ישנם אזורים בהם אסור להחנות ואפילו אסור לעבור שם עם הרכב. על מנת למנוע כניסה או חנייה של רכבים שאינם מורשים ניתן לתחום את האזור עם עמודים גמישים בתוספת שרשרת. דבר זה ימנע מרכבים להיכנס לאזור התחום ו/או להחנות שם.

מה קורה כשדורסים עמוד נחום תקום של ASprod?

נגן וידאו אודות עמודים גמישים ASPROD

לסיכום

במאמר זה סיפרנו לכם על חלק קטן אך עיקרי בשימוש של עמודי נחום תקום. חשוב לזכור את היתרונות של העמוד, שהוא בעצם גמיש, והמשמעות היא כי גם במקרה ורכב פוגע בו, או חלילה רוכב אופנוע או אופניים, לא יקרה כל נזק לפוגע או לעמוד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

השארת תגובה