התאמת סוגי פסי האטה מפלסטיק לצרכים שונים

הגבלת מהירות רכבים בדרכים פנימיות, באמצעות פסי האטה מפלסטיק הינה שכיחה ומקובלת, אולם ישנם סוגים שונים של פסי האטה מפלסטיק וצרכים שונים המשתנים מאתר לאתר. במאמר זה נאפיין את הדרישות השונות להגבלת מהירות בדרכים פנימיות מסוגים שונים.

בהתאמה נציע את מגוון פסי האטה אותם אנו משווקים בהתאמה לצרכים בשטח.

דגם פס ההאטה מותאם על פי ניתוח מאפייני הדרך, התוואי, הסביבה, התנועה והצורך של המקום והמשתמשים בו להלן מספר דוגמאות לצרכים שונים בפסי האטה:

סוגי פסי האטה מפלסטיק

חניונים

בחניונים נעשה שימוש נרחב בפס האטה לחניה שכן חניון הוא סביבה המתאפיינת בשטח צפוף יחסית שלעיתים קיימת בו תנועה ערה ולכן החשיבות לנסיעה איטית גבוהה. התקנת פסי האטה מפלסטיק תסייע להפחתת מהירות הנסיעה והיא מומלצת בעיקר במקומות בעלי סיכון גבוהה בחניון כגון: לפני צמתים, במקומות מהם קיימת הסתרה של שדה הראייה, במעברים צרים שבהם ניתן לפתח מהירות גבוהה ועוד. פסי ההאטה המומלצים ביותר להתקנה בחניון יהיו פסי האטה מפלסטיק המיועדים למהירות של 20 קמ”ש. פסי האטה אלו הם פסי ההאטה הנפוצים ביותר אתם חברתנו משווקת והגבלת מהירות של 20 קמ”ש מתאימה למרבית החניונים. בנוסף מחירם של פסי האטה אלה הוא אטרקטיבי ביותר.

עמדות בידוק ותשלום

לפני עמדות בידוק בטחוני (לדוגמא בכניסה לנתב”ג ) או עמדות תשלום בכבישים (כמו הכניסה למנהרות הכרמל) מומלץ להתקין פסי האטה מפלסטיק. הסיבה לכך היא הצורך בהאטה משמעותית של מהירות כלי הרכב לצורך בידוק וזיהוי כלי הרכב ולעיתים אף למניעת התפרצות ושמירה על המאבטחים בעמדות.
פסי ההאטה המומלצים להתקנה בעמדות בידוק הם פסי האטה מפלסטיק המאטים את מהירות הנסיעה ל 10 קמ”ש והם הפסים האיטיים ביותר אותם אנו משווקים. בעמדות בידוק בטחוני, נדרשת מהירות נסיעה נמוכה במיוחד עד כדי עצירה ולכן הם פסי ההאטה המתאימים ביותר.

חשוב לדעת שפסי האטה מסוג זה גורמים להרעדה משמעותית של כלי הרכב ויוצרים הפרעה של ממש לנהגים ולכן מומלץ לבצע ניסוי לבדיקת התאמת פסי ההאטה לאתר.

שטחי תעשיה

מפעלים, מרלוגים ושטחי תעשיה הם מקומות בהם ישנה תנועת כלי רכב כמו מלגזות ומשאיות ולצידם תנועה של הולכי רגל רבים. על מנת לשמור על מהירות מוגבלת בשטחים אלו ולהגביר את הבטיחות באתרים, התקנת פסי האטה תשמש כמוצר בטיחות ראשון במעלה. כדי לעמוד בעומסים של כלי הרכב הכבדים הנעים באתרים שכאלה מומלץ להתקין פסי האטה שיוכלו לעמוד בעומסי ומשקלים גבוהים. אנו משווקים פסי האטה מתרכובת  PVC עמידים במיוחד ומגבילים למהירות נסיעה של 30 קמ”ש.

כניסה לתחנות דלק

לעיתים רבות, כניסה לתחנת דלק היא מקום בו רכבים מגיעים מנסיעה במהירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד (80-90 קמ”ש) בכביש מהיר. בכניסה לתחנה הנהגים נדרשים להאט בבת אחת עד לכדי עצירה מוחלטת ליד משאבת התדלוק.
האטת הנסיעה צריכה להיות הדרגתית כמובן ולכן ישנה חשיבות לדגם פס ההאטה ומיקומו. מן הראוי שבכניסה לתחנה במקום בו הרכבים מגיעים במהירות גבוהה, יותקנו פסים מהירים יחסית כגון פסי האטה למהירות של 50 קמ”ש וככל שמתקדמים לכיוון המשאבות יש להתקין פסי האטה איטיים יותר בהדרגה עד לפסים המתאימים למהירות נסיעה של 20 קמ”ש.

מושבים וקיבוצים

בישובים קטנים כדוגמת מושבים וקיבוצים, בעלי דרכים פנימיות צרות אשר פחות מותאמות לתנועת רכבים ערה, קיימת חשיבות למהירות הנסיעה כדי לשמור על בטיחות כלל המשתמשים בדרך כגון: מכוניות, אופנועים הולכי רגל, רוכבי אופניים ובהם גם ילדים ומבוגרים אשר נמצאים בסיכון גבוה. בישובים הנ”ל יש לבחון את סוג פס ההאטה בהתאם למהירות הרצויה בהתאם לתנאי הדרך ואופי התנועה. לרוב לקוחותינו בוחרים בפסי האטה מפלסטיק המתאימים למהירות נסיעה של 20 קמ”ש ופסי האטה מפלסטיק המתאימים למהירות נסיעה של 40 קמ”ש.

סרטוני הדגמה של פסי האטה

נגן וידאו אודות סוגי פסי האטה
נגן וידאו אודות עמידות פסי האטה
נגן וידאו אודות התקנת פסי האטה

לסיכום

קיימים סוגים שונים של פסי האטה וכן לכל סוג של פס האטה מחיר שונה. לפני בחירה של פס האטה יש לקחת בחשבון את כלל מרכיבי הסביבה ולהתחשב בראש ובראשונה בבטיחות כלל המשתמשים בדרך.

ההצעות המועלות במאמר זה, הם מתוך הניסיון שלנו כחברה יבואנית של פסי האטה מזה שנים רבות והן מבוססות על ניסון של התקנות רבות אצל לקוחות שונים. בכל מקרה של התקנת פסי האטה בדרך יש להיוועץ עם מהנדס תנועה וכן לקבל אישור מהרשויות הרלוונטיות ואין להשתמש במאמר זה כהמלצה או חוות דעת מקצועית מורשית.

נחדד כי הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לתאם עם אחד מנציגינו שיגיע אל המקום וימליץ על הסוג המתאים ביותר של פס ההאטה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

השארת תגובה